Speed Lube Metalic Oil Onderhoud

Oust - Speed Lube Metalic Oil - Onderhoud

Oust Speed Oil is een voorloper smeermiddel dat is vervaardigd uit koolstofmoleculen met rechte keten en waarbij ten minste 6 koolstofatomen worden gebruikt als grenslaag smeermiddel. Onder hoge temperatuur, gecreëerd door wrijvingsweerstand, vormen deze moleculen een metelische zeep die een hardnekkige smeerfilm wordt met een verhoogde viscositeit om de slijtage in het grensgebied te verminderen.

Alle lagers van de Moc-serie worden vanaf de fabricage gesmeerd met Oust Speed Oil en moeten elke 50 uur worden onderhouden met hetzelfde smeermiddel voor de langste levensduur.

 

Oust Speed Oil is a prepriortory lubricant manufactured from straight chain Carbon molecules with at least 6 carbon atoms being used as a boundary layer lubricant. Under high temperature created from frictional drag these Molecules form a metelic soap which become a tenacious lubricant film of increased viscosity to reduce the wear in the boundry region.

All Moc Series Bearings come lubricated from the manufacture with Oust Speed Oil and should be serviced every 50 hours with the same lubricant for the longest life.

€ 13.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Bearing Tool Onderhoud

Powerdyne - Bearing Tool - Onderhoud

Met deze bearing tool van Powerdyne is het verwijderen en plaatsen van je lagers in de wielen een makkie. 

A metal bearing tool designed to make installing and removing bearings in nylon-hub or no-hub wheels a cinch.

Because this tool works by slightly bending the hub of the wheel during installation and removal it is not recommended for use with metal or aluminum-hubbed wheels.

The PowerDyne Bearing Hand Tool is designed to make installing and removing bearings in nylon-hub and no-hub wheels a cinch. Because this metal tool works by slightly bending the hub of the wheel during installation and removal, it is not recommended for use with metal or aluminum hubbed wheels.

€ 15.50

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Cleaner Lube Onderhoud

Skanunu - Cleaner Lube - Onderhoud

Het gebruik van Skanunu Really Wet and Slippery Bearing Cleaner & Lube heeft de volgende voordelen:

Het reinigt alle componenten (Shield Inner Race Bearings Retainer en Outer Race) van uw ABEC-rated zwitserse Biltin en keramische lagerensets met zijn sterke ontvettingsformule. Het bedekt alle metalen componenten met een niet-corrosieve beschermende afscherming om water en vuil af te stoten  nadelige gevolgen voor de kunststof nylon of rubberen onderdelen die meestal worden aangetroffen in lagersets. Het laat een langdurig niet-drogend glijmiddel achter die je snel laat rijden - alles in een 2 oz. fles!

Using Skanunu Really Wet and Slippery Bearing Cleaner & Lube has its benefits:
It cleans all components (Shield Inner Race Bearings Retainer and Outer Race) of your ABEC rated swiss Biltin and ceramic bearing sets with its tough degreasing formula It coats all the metal components with a non-corrosive protective shield to polish and repel water & dirt without harming the plastic nylon or rubber components typically found in bearing sets. It leaves behind a long-lasting non-drying lubricant that keeps you riding fast -- all in a 2oz. bottle!

€ 10.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Cleaner Kit Onderhoud

Bones Cleaner Kit - Onderhoud

Finally, a bearing cleaning unit brought to you by the bearing company by which all quality standards are measured.

  • Made of fluorinated high density polyethylene
  • 7 spacers for a good flush in less time
  • Cleans up to 8 bearings at a time
  • Cleans all skate bearings
  • Bearings and solvents not included

Instruction for the Bones Cleaner kit :

  1. Gently remove the non-contact rubber shield of the bearing by prying upwards from the center using a push-pin or by pressing it out from the back using a paper clip or pen knife. Do not clean the rubber shields with any solvent as this will cause the rubber to blister and ruin the fit on the bearing.
  2. Gently wipe them clean using a clean cloth or use soapy water. If you choose to use soapy water make sure to dry the shields completely before putting them back onto the bearing. We have tried many cleaners and solvents and have several recommendations. Citrus-based cleaners work but can leave a slight oily residue on the bearing. Solvents are more dangerous to use but often provide a more superior solution to cleaning dirty bearings. If you choose to use solvents we recommend wearing latex gloves and working in an area that is well ventilated. Solvents we recommend are Acetone Methyl Ethyl Ketone Citrus cleaner and Denatured alcohol. All of these can be found in the paint section of your local hardware store. Products we DO NOT recommend are petroleum-based products like; paint thinner gasoline kerosene lacquer thinner turpentine or anything that contains tolulene. These solvents aren’t adequate cleaners and should not be used in the bearing cleaning unit. Whatever you use make sure to dry your bearings and add the lubrication to them as soon as possible to keep them from rusting.
  3. Take your bearings and place them on the axle (metal rod on the lid) alternating from one bearing to one spacer till all 8 bearings are on the axle. For best results make sure that the ball side of the bearing is facing upwards. Fasten them down finger tight onto the axle using the wing nut.
  4. Fill the bearing-cleaning unit up about 1/3rd of the way full with your cleaning solution and seal the cap.
  5. Agitate the cleaning solution by shaking the bottle.
  6. Shake for about 30 seconds open the lid and give the bearings a spin to free up any debris and recap the bottle.
  7. Shake until you are satisfied that your bearings are cleaned completely. To make sure they are clean spin the bearings on the axle.
  8. Remove the bearings from the axle and dry with a clean lint free towel. We also recommend blowing the bearings out with a can of compressed air which you should be able to find at any electronics or office supply store. Be careful when doing this as you don’t want the solvent to get in your eyes or all over the place. Make sure to blow them out over a towel.
  9. Once the bearings are clean and dry the next step is to lubricate them. We have found through the years of testing that our Bones Speed Cream™ is the best light oil lubricant for your skate bearings. Put two drops of the lubricant per bearing and spin the bearing between your fingers to distribute the lubricant throughout the entire bearing. If you have ceramics only one drop of lubricant is needed.
  10. The next step is to put the rubber shields into position. They should just slip right into place with very little force.
  11. Occasionally you will see a wrinkle along the inner race edge. To get rid of this simply run your thumb over it lightly in a circular fashion.
  12. Now you’re ready to install the bearings back into the wheel. If you choose to use solvents please make sure to dispose of it properly. Most solvents will have disposal instructions on the container. Please be sure to be environmentally friendly and dispose of your cleaning agents in a responsible manner.

Bearings and solvents not included in package.

€ 13.50

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Wall Mounted Board rack Ophangsysteem

Wall Mounted Board rack - Ophangsysteem 

Ben je net als veel van onze klanten in het bezit van meerdere boards en ben je het zat dat deze overal en nergens liggen ?

Dan is dit skateboard rek de ideale uitkomst. 

Handig en het ziet er gewoon vet uit. 

€ 29.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Skateboard Longboard Wall Hanger Ophangsysteem

Skateboard/Longboard Wall Hanger - Ophangsysteem

Komt het bekend voor dat een skateboard of longboard in de weg staat of omvalt als je deze thuis parkeert.

Met deze beugel is dat verleden tijd.

Makkelijk te monteren pluggen en schroeven worden meegeleverd.

Prijs is per stuk.

 

€ 14.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Nipples Longboard Bushings

Orangatang Nipples - Longboard Bushings 

Ontworpen om een levendige en energieke rit te bieden, Met nieuwe orangatang Nipples zal elke setup voor carven, pompen, dansen, freestyle en freeride nieuw leven inblazen.

Formule

Tepels van Orangatang worden gegoten in onze extreem hoge rebound Randy Urethane-formule. Orangatang stuitte een paar jaar geleden op deze urethaan tijdens het testen van ultra-hoge rebound-formules voor wielen, maar vond deze urethane eigenlijk te hoog rebound hebben voor een wiel-urethaan. Maar perfect voor bussen

Tepels worden gegoten in onze extreem hoge rebound Randy Urethane-formule. Orangatang stuitte een paar jaar geleden op deze urethaan tijdens het testen van ultra-hoge rebound-formules voor wielen, maar vond deze urethane eigenlijk te hoog rebound voor een wiel-urethaan. Perfect voor een bus.

De onderste bushing draagt het grootste deel van het gewicht van de rijder, dus deze is meer samengedrukt dan de bovenste bushing. De bovenste bus grijpt meestal aan wanneer de rijder in één richting leunt om te draaien. Om dit verschil in belasting te verklaren, hebben we de onderste bus iets groter gemaakt dan de bovenste. De bovenste als de onderste vaten zijn afgeschuind aan een rand voor een betere pasvorm met grote holle sluitringen (zoals de standaardonderdelen op Paris en Tracker Racetrack-vrachtwagens). We raden echter aan in het algemeen platte sluitringen aan.

Hardheid

De eerste release van Nipples heeft drie hardheidsbeoordelingen: zacht, gemiddeld en hard. Deze zijn ongeveer gelijk aan ratings van 85a, 87a en 89a op de Shore A durometer-schaal. De reden dat ze ervoor hebben gekozen om een relatieve hardheidsschaal voor deze bussen te gebruiken, is dat tepels anders voelen en reageren dan veel gelijkwaardige bussen, vanwege hun afmetingen. De tepels hebben een iets grotere dan gemiddelde diameter die is bedoeld om meer hefboomwerking tegen de hanger te bieden en meer vlezig volume om in elke bocht te comprimeren. Gecombineerd met een configuratie met dubbele loop zorgt dit voor een voorspelbare initiatie en een zeer consistente weerstand tijdens de verplaatsing van de hanger, zelfs in zachtere durometers.

Aanbevolen gewichtsbereiken voor rijden met lagere snelheid (minder dan 30 km/h) zijn hieronder. Voor sneller rijden raden we aan harder te gaan.

Tepelbushings passen op Paris, Tracker Fastrack, Gullwing Charger II en oude (pre-2010) Bear-vrachtwagens. Ze zijn niet compatibel met nieuwe Bears, Gullwing Chargers of Indys. Tepels werken met Randal-trucks, maar ze zitten niet volledig in de bushingzitting. Omdat de Randal-bushingzitting echter zo laag is, heeft dit geen invloed op de prestaties van de bushings. Ze passen op Caliber-trucks, maar de helling wordt na een bepaald punt zeer beperkt.

  • Buitendiameter: 2,5 cm / 1 inch
  • Hoogte (bovenkant): 1,4 cm / 0,56 inch
  • Zacht (oranje / oranje): 80-180 lbs / 35-85 kg
  • Medium (paars / paars): 160-230 lbs / 70-105 kg
  • Hard (geel / geel): 200-170 lbs / 90-125 kg Hoogte (onderkant): 1,7 cm / 0,66 inch

Designed to provide a lively and energetic ride, Nipples will revitalize any setup for carving, pumping, dancing, freestyle and freeride.

Formula

Nipples van Orangatang worden gegoten in onze extreem hoge rebound Randy Urethane-formule. Orangatang stuitte een paar jaar geleden op deze urethaan tijdens het testen van ultra-hoge rebound-formules voor wielen, maar vond deze urethane eigenlijk te hoog rebound  hebben voor een wiel-urethaan. Maar perfect voor bushings

Nipples are poured in our extremely high rebound Randy Urethane formula. Orangatang stumbled on this urethane a few years ago while testing ultra high rebound formulas for wheels, but found this urethane to actually be too high rebound for a wheel urethane. Perfect for a bushing.

De onderste bushing draagt het grootste deel van het gewicht van de rijder, dus deze is meer samengedrukt dan de bovenste bushing. De bovenste bushing grijpt meestal aan wanneer de rijder in één richting leunt om te draaien. Om dit verschil in belasting te verklaren, hebben we de onderste bus iets groter gemaakt dan de bovenste. Zowel de bovenste als de onderste barrels zijn afgeschuind aan een rand voor een betere pasvorm met grote holle sluitringen (zoals de standaardonderdelen op Paris en Tracker Racetrack-vrachtwagens). We raden echter in het algemeen platte sluitringen aan.

The bottom bushing carries most of the rider’s weight, so it is compressed more than the top bushing. The top bushing engages mostly when the rider leans in one direction to turn. To account for this difference in loading, we made the bottom bushing slightly taller than the top. Both top and bottom barrels are beveled on one edge for a better fit with large cupped washers (such as the stock parts on Paris and Tracker Racetrack trucks). However, we recommend flat washers in general.

Hardness

The first release of Nipples will feature three hardness ratings: soft, medium, and hard. These are roughly equivalent to ratings of 85a, 87a, and 89a on the Shore A durometer scale. The reason they have chosen to use a relative hardness scale for these bushings is that Nipples feel and respond differently than many equivalently rated bushings, due to their dimensions. The Nipples feature a slightly larger-than-average diameter that is intended to provide more leverage against the hanger and more meaty volume to compress in every turn. Combined with a double barrel configuration, this allows for a predictable initiation and very consistent resistance throughout the hanger’s travel, even in softer durometers.

Recommended weight ranges for lower speed (under 20 mph) riding are below. For faster riding, we recommend going harder.

Nipple bushings fit Paris, Tracker Fastrack, Gullwing Charger II, and old (pre-2010) Bear trucks. They are not compatible with new Bears, Gullwing Chargers, or Indys. Nipples work with Randal trucks, but they do not sit completely contained in the bushing seat. Since the Randal bushing seat is so low, however, it does not interfere with the performance of the bushings. They fit Caliber trucks, but the lean becomes very restricted past a certain point.

  • Outer diameter: 2.5 cm / 1 inch
  • Height (top): 1.4 cm / 0.56 inch
  • Soft (orange / oranje ): 80-180 lbs / 35-85 kg
  • Medium (purple / paars): 160-230 lbs / 70-105 kg
  • Hard (yellow / geel ): 200-270 lbs / 90-125 kg Height (bottom): 1.7 cm / 0.66 inch

€ 14.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Knuckles Longboard Bushings

Orangatang - Knuckles - Longboard Bushings

De nieuwe Orangatang Knuckles zijn gemaakt voor een snelle draairespons en soepele overgangen van edge to edge. Ze zijn de ultieme high-energy bus-upgrade voor carven, pompen, dansen en freestyle longboarden.

Verkrijgbaar in twee duro's: zacht (oranje, 87a) en medium (medium, 90a). Elke verpakking bevat twee insteekbusbussen, twee gumdropbushings, twee grote kopwashers en twee kleine kopwashers.

De insteekloop heeft een kleine "trede" om de opening tussen de fuseepen en het gat van de hanger te vullen, waardoor de speling in de assemblage wordt verminderd voor een preciezere respons.

De gumdrop is een soepele en subtiele mix tussen een vat en de meer traditionele kegelvorm, die zorgt voor verbeterde wendbaarheid. De afgeronde rand zorgt voor een uiterst soepele start van de draai en verbeterde interface met de ringen.

 

De knuckles zijn op maat gemaakt voor compatibiliteit met de meeste trucks en hebben precieze toleranties voor een goede pasvorm op de kingpin. Gegoten in dezelfde extreem sterk herstellende Randy Thane-formule als de Orangatang nipples, bieden deze twee busopties verschillende prestatiekenmerken.

Nipples zijn een uitstekende keuze voor rijders die maximale terugvering zoeken voor pompen en snijden, levendig maar toch ondersteunend draaien en een verminderde wheelbite. Het brede (1 "diameter) ontwerp met dubbele loop biedt een zeer gedefinieerd middelpunt met onmiddellijke weerstand om te draaien, dat geleidelijk toeneemt met een magere hoek.

Knuckles zijn daarentegen geschikt voor rijders die snellere edge-to-edge-respons en diepere carving-mogelijkheden zoeken. De smallere diameter (0,95 ") en de combinatie van vormen zorgen voor een mix tussen een stabiele basis (vat) en een vrijer draaiende top (gumdrop). Het resultaat is een snellere en gemakkelijkere draaiinitiatie met minder weerstand en een grotere uiteindelijke magere hoek.

Soft (orange): 80-180 lbs / 35-85 kg

 

Medium (purple): 160-230 lbs / 70-105 kg

 

 

JUICIER BOUNCE, TIGHTER PACKAGE.

Crafted for quick turning response and smooth edge-to-edge transitions, the new Orangatang Knuckles are the ultimate high-energy bushing upgrade for carving, pumping, dancing, and freestyle longboarding.

Available in two duros: soft (orange, 87a) and medium (medium, 90a). Each pack contains two insert barrel bushings, two gumdrop bushings, two large cup washers, and two small cup washers.

The insert barrel features a small “step” to fill the gap between the kingpin and the hole of the hanger, reducing play in the assembly for a more precise response.

The gumdrop is a smooth and subtle blend between a barrel and the more traditional cone shape, providing enhanced agility. The rounded edge allows for ultra-smooth turn initiation and improved interface with the washers.

Knuckles are sized for compatibility with most trucks and feature precise tolerances for a snug fit on the kingpin. Poured in the same extremely high-rebound Randy Thane formula as the Orangatang Nipples, these two bushing options offer distinct performance characteristics.

Nipples are a great choice for riders seeking maximum rebound for pumping and carving, lively yet supportive turning, and reduced wheelbite. The wide (1” diameter) double-barrel design offers a highly defined center point with immediate resistance to turn that increases progressively with lean angle.

In contrast, Knuckles are well suited for riders seeking quicker edge-to-edge response and deeper carving capabilities. The narrower diameter (0.95”) and combination of shapes provide a blend between a stable base (barrel) and a more free-turning top (gumdrop). The result is quicker and easier turn initiation with less resistance and a greater ultimate lean angle.

€ 14.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Grizzly Gen 5 181mm Trucks

Bear - Grizzly Gen 5 181mm - trucks

We hebben de Bear Grizzly 8.52 vernieuwd en opnieuw ontworpen om te focussen op kracht, veelzijdigheid en gewichtsvermindering. De truck van de 5e generatie heeft een sterkere door hitte getrainde as, een herziene en minder beperkende bushing-zitting en een laser gegraveerd logo. De grondplaat is nu voorzien van een 8-gaats montagesysteem voor zowel oude als nieuwe boorpatronen. Dit patroon kan ook worden gebruikt om de wielbasis een centimeter te verstellen. We hebben ook het gewicht van de grondplaat verlaagd door onnodig materiaal te verwijderen. De Grizzly 852 van de 5e generatie is op sterkte getest en tot in de perfectie ontwikkeld en is een verbetering ten opzichte van een industriestandaard.

 

We’ve revamped and redesigned the Bear Grizzly 8.52 to focus on strength, versatility and weight reduction. The 5th gen truck has a stronger heat treaded axel, revised and less restrictive bushing seat as well as a laser engraved logo. The baseplate now features an 8 hole mounting system to accommodate both old and new school drill patterns. This pattern can also be used to adjust wheelbases by an inch. We’ve also reduced baseplate weight by removing unnecessary material. Strength tested and engineered to perfection, the 5th gen Grizzly 852 is an improvement on an industry standard.

Specs

Width: 180mm.
Baseplate Angle: 52”.
Bushings: Double Barrel 83.5A.
Flippable Hanger: Yes.

Colors: black, blue, charcoal, green, orange, red.

€ 64.95

Read on...

Longboard Onderdelen
Product
 

Dutch Dictionary

Search for glossary terms (regular expression allowed)

Visit Our Shop